پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 95
نویسنده : مولوی
همانطور که همه روزه اعتیاد افراد به فیس بوک بیشتر و بیشتر می شود حفظ حریم خصوصی نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند این حساسیت زمانی پر رنگ تر می شود که قوانین و تنظیمات این شبکه اجتماعی مرتب در حال تغییر است و نا آشنایی با تغییرات جدید ممکن است مشکل ساز شود.
این مطلب نشان می دهد چگونه شخصی ناشناس می تواند با سوء استفاده از این تغییرات به آسانی به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند و از این اطلاعات برای هک کردن حساب کاربری شما استفاده کند. زمانی که دوستی را در فیس بوک Add می کنید می بایست بسیار محتاط عمل کنید. بعضی مواقع حتی دوستان شناخته شده ممکن است افرادی نباشند که شما فکر می کنید.
چگونه هکرها این کار را انجام می دهند؟
هکرها در واقع از اطلاعات دوستان شما به عنوان طعمه استفاده می کنند تا بتوانند با شما دوست شوند. برای یک هکر در آوردن اسامی دوستان شما از طریق گزینه مشاهده دوستان مانند آب خوردن است. وی بدین صورت عمل می کند که ابتدا نام و بقیه مشخصات دوست شما را از لیست دوستانتان در آورده و حتی عکس پروفایل او را نیز ذخیره می کند. سپس در عرض 60 ثانیه حساب کاربری جدیدی با عکس و مشخصات دزدیده شده ایجاد می نماید و تنها کاری که باقی می ماند ارسال request برای اضافه شدن به لیست شماست.
بسیاری از کاربران فیس بوک در دام این شکارچیان می افتند و پیشنهاد دوستی کسی را قبول می کنند که فکر می کنند او را می شناسند.
چگونه از افتادن در چنین دامی اجتناب کنیم؟
قبل از تائید کردن Request شخصی که به نظر می شناسید حتماً پروفایل کامل او را بررسی کنید. به تاریخ ایجاد اکانت نیز توجه کنید. اگر حساب کاربری وی جدید و تعداد دوستان محدود است به احتمال زیاد این اکانت ساختگی است. اگر با همه این تفاسیر هنوز مایل به Add کردن دوستی هستید که احتمال می دهید به تازگی حساب کاربری جدیدی ایجاد کرده راحت ترین راه اینست که با او تماس یگیرید و مستقبماً از او سوال کنید تا خیالتان آسوده گردد.
مواردی که جای تامل دارد
اکثر کابران فیس بوک بسیاری از اطلاعات شخصیشان از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، آدرس منزل، وضعیت تأهل و ... را به راحتی در پروفایل خود قرار می دهند. خوب تقریباً تمامی این اطلاعات اطلاعاتی است که ما برای سرویسهای مختلف از جمله کارت های اعتباری، حسابهای بانکی، خدمات تلفن همراه و ... استفاده می کنیم. مسئله مهم دیگری که بسیار حائز اهمیت است و جای نگرانی دارد انواع برنامه هایی است که دسترسی و دانلود اسامی دوستان، تاریخچه، تاریخ تولد، و دیگر اطلاعات شخصی را امکان پذیر می سازد. از میان آنها می توان به Pluse و Friends CSV اشاره کرد.
پس چه اطلاعاتی را می توانیم آشکار کنیم تا امنیتمان حفظ شود؟
شما می توانید با انجام تنظیماتی فیس بوک خود را امن تر کنید. برای این منظور مراحل ذیل را دنبال کنید: Profile: در این قسمت Edit را کلیک کنید و مشخصاتتان را ویرایش کنید. سعی کنید تا آنجا که امکان دارد حداقل مشخصات را برای خود تنظیم کنید. تاریخ تولد از ملزومات نیست ولی با این حال در صورتی که علاقمندید حتماً تاریخ تولد در پروفایلتان موجود باشد لااقل سال تولد را حذف کنید. برای این کار می بایست در قسمت Birthday گزینه Show only month & day in my profile را از منوی کرکره ای سمت راست انتخاب کنید. Account: در این صفحه Privacy Setting را کلیک کنید. در اینجا شما به راحتی می توانید امکان مشاهده قسمتهای مختلف حساب کاربری خود توسط دیگران را مدیریت کنید. در این صفحه افراد به سه دسته تقسیم شده اند: دوستانمان، دوستان دوستانمان و تمامی افراد. شما می توانید به اختیار خود هر امکان را برای گروه دلخواه سفارشی کنید.
چگونه هکرها اکانتهای فیس بوک را هک می کنند؟
اگر شما از نرم افزارهایی استفاده می کنید که امکان دسترسی آنها به اطلاعاتتان را فعال کرده اید پس می بایست به این موضوع توجه کنید که هکر ها از طریق نفوذ به این نرم افزارها می توانند به کلیه اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند.
چگونه از این موضوع جلوگیری کنیم؟
بهترین راه حل این است که از هر نرم افزاری استفاده نکنیم. ولی اگر همچنان اصرار به استفاده از یک سری نرم افزارها را دارید قبل از استفاده حتماً رتبه بندی نرم افزار را چک کنید و سعی کنید از نرم افزارهایی با رتبه پایین استفاده نکنید. مهمتر اینکه نرم افزارهای بلااستفاده را حتماً از سیستم پاک کنید. همچنین اگر به هنگام نصب هر نرم افزاری اطلاعات اضافی از شما درخواست شد آن اطلاعات را به هیچ وجه وارد نکنید و ترجیحاً نرم افزار را نصب نکنید. آخرین نکته اینکه مراقب ایمیل های سرقتهای آنلاین (phishing) باشید. اگر ایمیلهای ناشناسی دریافت می کنید که درخواست تغییر رمز عبور یا اطلاعات دیگری را دارند بلافاصلله آنها را پاک کنید.

منبع: نگهبان

__________________



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



بازدید : 91
نویسنده : مولوی

چه کاربری باشید که به تازگی به سرویس جی میل (Gmail) گوگل دسترسی پیدا کرده، یا از آن دسته افرادی هستید که به مسئله امنیت اهمیت داده و می خواهید مطمئن شوید که صندوق پست الکترونیک شما از امنیت بالایی برخوردار است، کافی است چند دقیقه ای صرف انجام موارد ذکر شده در این لیست کنید که از سوی شرک گوگل ارائه شده و هر مورد را دقیقا طبق توضیحات زیر انجام دهید تا از امنیت کامل پست الکترونیکی خود و به روز رسانی اقدامات امنیتی مطمئن شوید.

بخش اول: کامپیوتر شما

رایانه خود را به منظور اطمینان از عدم آلودگی به ویروس ها و بدافزارها بررسی کنید.
در حالی که هیچ آنتی ویروسی قادر نیست ۱۰۰ درصد الودگی های احتمالی یک رایانه را شناسایی و حذف کند، هنوز مهم است که به صورت منظم و به تناوب به اجرای اسکن کل کامپیوتر خود با یک نرم افزار ضد ویروس قابل اعتماد اقدام کنید (و یا نصب هر برنامه ای که در پس زمینه اجرا می شود و طور مداوم به اسکن رایانه برای شناسایی آلودگی های بدافزاری می پردازد). اگر در خلال یا پایان اسکن، برنامه آنتی ویروس هر نرم افزار یا برنامه کاربردی را مشکوک تشخیص داد و شما نیز به آن مشکوکید، آن را فورا توسط انتی ویروس حذف کنید.



اطمینان حاصل کنید که روی سیستم عامل خود همه به روز رسانی های مورد نیاز را نصب کرده اید.

شرکت های ارائه کننده سیستم عامل مرتبا وصله های امنیتی (patch) برای اصلاح آسیب پذیری های امنیتی سیستم عامل خود منتشر می کنند. چه از ویندوز استفاده می کنید، چه از سیستم عامل مک (Mac OS)، توصیه می کنیم با فعال کردن گزینه بروز رسانی خودکار (automatic update) و به روز رسانی سیستم عامل از کامپیوتر خود در برابر حفره های امنیتی سیستم عامل حفاظت کنید.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



بازدید : 81
نویسنده : مولوی

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



ورود با چندین حساب بوسیله*ی گوگل تاک؛
نوشته شده در شنبه 5 شهريور 1390
بازدید : 86
نویسنده : مولوی

برای ورود با چندین حساب بوسیله*ی گوگل تاک؛ مراحل زیر را انجام دهید:

۱- منوی Start و سپس All Programs را انتخاب کنید. در ادامه پوشه*ی ایجاد شده توسط گوگل تاک را ببینید و مانند تصویر زیر، میانبری از آن روی میزکار خود ایجاد کنید:

توضیح: به هر روش دلخواه دیگری می توانید میانبر خود را ایجاد کنید. الزامی برای استفاده از این روش وجود ندارد.



۲- روی میانبر ایجاد شده کلیک راست کنید و پس از انتخاب گزینه*ی Properties، در کادر Target، عبارت رنگی زیر را پس از یک فاصله، عینا به آخر متن موجود اضافه کنید :



کد:
c:program filesgooglegoogle talkgoogletalk.exe” /nomutex

- با کلیک روی OK، تنظیمات را ذخیره کنید.



اگر موارد بالا را به درستی طی کرده باشید؛ با هر بار کلیک روی شوتکات ساخته شده، می*توانید با حساب کاربری مجزایی توسط گوگل تاک آنلاین شوید.



منبع: iroit


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



تروجان معروف Magic-PS
نوشته شده در شنبه 5 شهريور 1390
بازدید : 82
نویسنده : مولوی



ساخت آيدی های ارجينال کشور های مختلف
نوشته شده در شنبه 5 شهريور 1390
بازدید : 83
نویسنده : مولوی

سلام دوستان تو اين تاپيک لينک ساخت آيدی های ارجينال کشور های مختلف قرار ميديم

دوستان لينکی دارند قرار بدان اسپم نکنيد سؤالت رو تو بخش ميل هکينگ بپرسيد


چين yahoo.cn

انگليس yahoo.co.uk


yahoo.co.nz



ايتاليا yahoo.it


تايوان Yahoo.com.tw



آلمان yahoo.de



موفق باشيد


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



عوض کردن سؤال امنيتی قديمی در ياهو
نوشته شده در شنبه 5 شهريور 1390
بازدید : 79
نویسنده : مولوی

How To Change Old Secret Question In Yahoo چگونگی عوض کردن سؤال امنيتی قديمی در ياهو

با سلام

دوستان مشکل داشتند که چجوری سؤال امنيتی ياهو رو عوض کنيم که موقع reset pw سؤال قبلی رو نخواد و پاک بشه

تنها راه اينکه با لينک زير

ميتونيد اينفو رو update و ظرف

30

روز بعد اينفو قديمی شما پاک ميشه و اينفو جديد جايگزين ميشه



تنها راه همين بود که پيدا کردم


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



ایمیل فیس بوک
نوشته شده در شنبه 5 شهريور 1390
بازدید : 82
نویسنده : مولوی

یکی از مهم‏ترین بحث‏های داغ محافل آی‏تی در این روزها، خبر راه‏اندازی سرویس ایمیل فیس بوک است. فیس بوک با بیش از 500 میلیون کاربر، بزرگ‏ترین شبکه مجازی اجتماعی دنیای اینترنت است و اینک قصد دارد با راه‏اندازی سرویس ایمیل خود، به بزرگ‏ترین ارائه‏دهنده سرویس خدمات ایمیل رایگان دنیای اینترنت نیز تبدیل شود. مسلماً در صورتی که فیس بوک موفق شود برای هر کاربر خود یک حساب ایمیل باز کند، تعداد کاربرانش از تعداد کاربران سرویس‏های ایمیل شرکت مایکروسافت، گوگل و یاهو نیز بیشتر خواهد بود. این موضوع بیش از پیش عظمت این موضوع را نمایان می‏کند. در حال حاضر، هنوز سرویس ایمیل فیس بوک راه‏اندازی نشده است اما شما می‏توانید دعوت نامه این سرویس ایمیل را از هم‏اکنون درخواست کنید تا جز اولین افرادی باشید که سرویس ایمیل فیس بوک را تجربه می‏کنند. در این ترفند قصد داریم نحوه دریافت دعوت نامه سرویس ایمیل فیس بوک را برای شما بازگو کنیم.

برای این کار:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در فیس بوک شوید.
سپس توسط مرورگر خود به آدرس زیر بروید:


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ,



بازدید : 40
نویسنده : مولوی

موضوع: اطلاعات خودرو

تاریخ برگزاری: ۱۱ دی الي ۲۵ دی ۱۳۸۹

برگزار كننده: شركت رهنما کامیابان نخستین (بییپ)

تعداد سوالات: ۲۰ سوال

جوایز قرعه کشی ( امتیاز بیشتر = شانس بیشتر ) :

• یک دستگاه خودرو ی پراید + 3000 لیتر بنزین رایگان می باشد
•۵ عدد LCD Panasonic)۳۲ inch) هر کدام به ارزش ۷,۵۰۰,۰۰۰ ريال
•۵عدد سینما خانواده پاناسونیک هر کدام به ارزش ۴,۱۰۰,۰۰۰ريال
•۱۵عدد Dvd player هر کدام به ارزش ۸۰۰،۰۰۰ريال
•۱۰۰۰ دقیقه مکالمه + ۱۰۰۰ SMS رایگان برای ۱۰ نفر
•۱۰۰ بسته GPRS ۱۵ مگابایتی


نکته: در پایان مسابقه با ارسال عبارت BWIN به شماره ۸۲۸۲ ، می‌توانید از وضعیت خود در مسابقه مطلع شوید.


اعلام برندگان: قرعه کشی مسابقه معمولاً ۴۸ ساعت پس از پایان آن انجام شده و اطلاع‌رسانی به برندگان از روش های زیر صورت می گیرد:
· شرکت کنندگان مسابقه، ۴۸ ساعت پس از پایان مسابقه با ارسال عبارت BWIN به شماره ۸۲۸۲ از طریق پیامک می توانند از وضعیت خود در مسابقه مطلع شوند.
· همچنین اطلاع‌رسانی به برندگان از طریق تماس تلفنی صورت می‌پذیرد.


طریقه ثبت نام:
ارسال کد T 9006020
به شماره 8282

(tفاصله9006020)

سوال اول:
ریو مال کدوم کارخانست
جواب: سایپا

دوم:
ظرفیت باک سمند چند است
جواب : 66 لیتر

سوم:
حجم موتور مزدا3 چقدر است
1999 سی سی

چهارم:
206 تیپ 3 چند سیلندر است
4 سیلندر

پنجم:
داتسون به ژاپنی به چه معناست ؟
خورشید تابان

ششم:
ظرفیت باک ماکسیما چند است؟
70 لیتر است

به تدریج سوالات برای شرکت کنندگان ارسال میشه و این تاپیک رو با هم تکمیل میکنیم


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , اینترنت , لینوکس , برنامه نویسی , وبلاگ نویسان , ترفندستان , آموزش های کاربردی , طراحی , ترفند یاهو , ترفند گوگل , بازی , شبکه , پرسش----پاسخ , فناوري ديجيتال , وب , سیستم عامل , خواندنی های روز , فن آوریهای نو , موبایل , درسی! , کنکور , اخبار رایانه , ,
:: برچسب‌ها: تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گازتخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گازتخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گازتخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گازتخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گازتخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , ت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز , ایرانسل , مسابقه , تخت گاز , مسابقه , تخت گاز ,



اخذ کارشناسي ارشد در 81 سالگي
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی

يك مرد دانشجوي 81 ساله دانشگاه آزاد اسلامي واحد جهرم موفق به دفاع از پايان نامه خود شد و مدرك كارشناسي ارشد خود را دريافت كرد.

به گزارش واحد مرکزي خبر ، سيد محمدحسن مرعشي پايان‌نامه‌اش را تاثير اکتشاف نفت به توسعه اجتماعي ايران انتخاب کرد .

وي هدف از انتخاب عنوان پايان نامه کارشناسي ارشدش را نقش درآمدهاي نفتي بر رفاه مردم بيان کرد و افزود: پس از دو سال تحقيق و سفر به مناطق نفت خيز ، ميزان تاثير درآمدهاي نفتي را به زندگي مردم بررسي کرده است .

مرعشي داراي مدرک کارشناسي زبان انگليسي از دانشگاه تبريز و بازنشسته شرکت نفت ايران است.

وي پس از دفاع از پايان نامه اش موفق به کسب نمره 90/17 و اخذ مدرک کارشناسي ارشد در رشته جامعه شناسي شد.


:: موضوعات مرتبط: , سخت افزار , نرم افزار , اینترنت , لینوکس , ,



بازدید : 51
نویسنده : مولوی

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود

دانلود کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ادامه مطلب دانلود کنید!!!!!!!!!!!!


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , اینترنت , لینوکس , برنامه نویسی , وبلاگ نویسان , ترفندستان , آموزش های کاربردی , طراحی , ترفند یاهو , ترفند گوگل , بازی , شبکه , پرسش----پاسخ , فناوري ديجيتال , وب , سیستم عامل , خواندنی های روز , فن آوریهای نو , موبایل , درسی! , کنکور , اخبار رایانه , ,
:: برچسب‌ها: قلب یخی , قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود دانلود کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ادامه مطلب دانلود کنید!!!!!!!!!!!! , قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود دانلود کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ادامه مطلب دانلود کنید!!!!!!!!!!!!قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود دانلود کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ادامه مطلب دانلود کنید!!!!!!!!!!!!قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود دانلود کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ادامه مطلب دانلود کنید!!!!!!!!!!!! , قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود قلب یخی 13 به صورت دزدی در بازار پخش شد!!!!!!!!!!!دانلود دانلود کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ادامه مطلب دانلود کنید!!!!!!!!!!!!13 , 13 , قلب یخی13 , 13 ,



بازدید : 42
نویسنده : مولوی

مخفي كردن داده‌ها در فايل متني ساده
با اين ترفند ساده، مي‌توان اطلاعات بسيار حياتي را در يك فايل متني ساده قرار داد طوري كه بجز خودتان كس ديگري به آن داده‌ها دسترسي پيدا نكند.

از زماني كه ويندوز 2000 آمد، سيستم فايل NTFS ويندوز مجهز به قابليتي به نام «جريان ديگر داده‌ها» شد؛ قابليتي كه با آن مي‌شد پشت نام يك فايل و با كمك نام جريان آن، اطلاعات قرار داد. با مرور سيستم فايل، اين موضوع را نمي‌توان دريافت و تنها مي‌توان با كليد مخفي به آن دسترسي پيدا كرد. البته اين روش براي ذخيره‌سازي داده‌ها روش خيلي امني نيست، اما براي هنرنمايي در جمع دوستان و آشنايان ترفند جالبي است.

براي استفاده از اين ترفند، بايد كامندپرامپت را باز كرده و دستور زير را وارد كنيد:

notepad SomeFile.txt:SecretWordHere.txt

پس از دو نقطه، كلمه‌اي كه وارد مي‌شود، همان كلمه رمز است و كليدي است كه نمي‌تواند در آن فاصله وجود داشته باشد. اگر پسوند.txt را در انتها ننويسيد، نوت‌پد به صورت خودكار آن را در متن قرار مي‌دهد. حالا مي‌توانيد هر داده‌اي كه مي‌خواهيد را در فايل وارد كرده و آن را ذخيره كنيد. اندازه اين فايل همواره مثل گذشته است و با باز كردن آن نيز متن خاصي مشاهده نمي‌شود. براي دسترسي به بخش مجازي فايل مي‌توان دوباره دستور بالا را وارد كرد.

تنها مشكلي كه در اين ماجرا وجود دارد، استفاده هر دفعه از منوي كامند ويندوز است كه بايد همين يك دستور را حفظ كنيد تا به داده‌هاي مخفي خود دسترسي پيدا كنيد. توجه داشته باشيد كه سيستم جريان داده، بخشي از آن فايل نيست و نمي‌توان آن فايل را كپي كرد تا در جاي ديگري از آن استفاده نمود.

براي اين كه بدانيد در سيستم شما چه فايل‌هايي با اين ويژگي وجود دارند، با كمك ابزار كوچكي به‌نام Streams.exe مي‌توان فايل‌هاي موجود سيستمي را پيدا كرد. مثلا با وارد كردن اين دستور:

streams.exe SomeFile.txt

مي‌توان نام جريان داده پنهاني آن را متوجه شد و پس از آن با يك دستور ساده به آنها دسترسي پيدا كرد. براي يافتن جريان‌هاي داده مخفي فايل‌ها در ويندوز7، مي‌توان هنگام استفاده از دستور dir، يك /R نيز به انتهاي آن اضافه كرد تا فايل‌هاي جرياندار مشاهده شوند. براي حذف اين داده‌هاي مخفي نيز از طريق اين دستور عمل كنيد:

streams.exe -d SomeFile.txt

همچنين مي‌شود از طريق كامندپرامپت به ايجاد اين فايل‌ها و ورود اطلاعات اقدام كرد. اين دستور را مشاهده كنيد:

echo “Click!” » SomeFile.txt:Test

در اين دستور، عبارت Click را به داخل بخش مخفي فايل SomeFile.txt فرستاديم. براي بازخواني اين اطلاعات مي‌توان از اين دستور استفاده كرد:

more « FileName:StreamName


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ترفندستان , ,



بازدید : 44
نویسنده : مولوی

استفاده بهينه از پهناي باند اينترنت
هنگام دانلود و استفاده از اينترنت، گاهي اوقات مشاهده مي‌كنيد كه از نهايت ظرفيت اينترنت خود نمي‌توانيد استفاده كنيد و اين موضوع با اينترنت گران فعلي ايران، كمي ناراحت‌كننده و دور از انصاف است، اما نگران نباشيد! با اين ترفند تا حد امكان مي‌توان دانلودهاي تورنت را با سرعت بسيار بيشتري انجام داد.

برخي از سرويس دهنده‌هاي اينترنت به صورت مصنوعي سرعت اتصالات تورنت را محدود مي‌كنند كه بايد اين را متوجه شد.

در برنامه محبوب uTorrent مي‌توان تعداد اتصالاتي كه براي دانلودها و آپلودها استفاده مي‌شود.

در بخش Options‌Preferences تب Bandwidth انتخاب كرد. در اين بخش مي‌توان سرعت را براي هر اتصالي محدود كرد، همچنين مي‌توان در زماني كه دانلود نداريد، آپلود خود را افزايش دهيد.

اين گزينه زماني مفيد است كه اتصالات سيستم خود را محدود نگه داريد تا بيشتر آنها براي دانلود صرف شود و هنگامي كه دانلود نداريد از اين ظرفيت استفاده كنيد. همچنين مي‌توان تعيين كرد كه يك فايل به چند نفر فرستاده شود، محدود كردن اين گزينه براي كساني كه پهناي باند كمتري دارند، توصيه مي‌شود.

در برخي از سايت‌هاي خصوصي تورنت، اگر ميزان ارسال شما به اندازه خاصي از ميزان دريافت نباشد، از اجتماع اخراج مي‌شويد. مديريت اين ماجرا هم كار ساده‌اي نيست يا بايد سيستم را به حال خود بگذاريد كه مدام آپلود كند يا اين كه مديريت درست و حسابي روي ارسال و دريافت فايل‌هاي خود داشته باشيد. از اين رو، مي‌توان با رفتن به منوي Options Preferences و انتخاب تب Queueing، حداقل ميزان ارسال براي هر فايل را وارد كنيد. اندازه 1 يعني شما به همان اندازه كه دريافت داريد، ارسال هم داشته باشيد كه بسته به قوانين سايت مورد نظر اين اندازه كمتر نيز مي‌شود.

از آنجا كه بيشتر حساب‌هاي اينترنتي در ايران محدود هستند، داشتن اينترنت در تمام روزهاي ماه بسيار مهم‌تر از پايبند بودن به قوانين يك وب‌سايت خاص است.

به همين خاطر مي‌توان با رفتن به منوي Setting و سپس Transfer Cap، حداكثر ميزان فعاليت uTorrent در يك ماه را تعيين كرد.


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , اینترنت , ,



پانل شخصي مديريت
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 46
نویسنده : مولوی

پانل شخصي مديريت
آيا تا به حال برايتان پيش آمده كه براي تنظيم يك برنامه خاص، پنجره‌هاي سرويس‌ها، مديريت دستگاه‌ها، مديريت رويدادها و باقي پانل‌هاي مديريتي ويندوز را باز كنيد و بعد ميان اين همه شلوغي گم شويد؟ با يك ترفند كوچك مي‌توان همه اينها را در يك پنجره كنار هم قرار داد و پانل اختصاصي مديريت خود را توليد كرد.

اين ترفند با كمك يكي از ابزارهاي مخصوص ويندوز به‌نام Microsoft Management Console انجام مي‌شود. از آنجا كه همه پانل‌هاي ويندوزي، ماژولي از اين ابزار هستند، مي‌توان بسادگي اين ماژول‌ها را سفارشي كرد.

براي شروع در منوي استارت عبارت mmc.exe را تايپ كنيد يا از طريق منوي Run آن را اجرا كنيد.

حالا به مسير File Add/Remove Snap- in برويد يا كليد تركيبي Ctrl+M را بزنيد.

در سمت چپ گزينه‌هاي آشنايي قرار دارد و شما عباراتComputer Management يا Device Manager را مشاهده مي‌كنيد.

هر كدام را كه خواستيد انتخاب كرده و سپس گزينه Add را بزنيد (عمليات افزودن بايد يكي‌يكي انجام شود). در مرحله بعدي مي‌توان انتخاب كرد كه اين ابزار مديريت براي كدام كامپيوتر باشد (براي كنترل كامپيوترها در شبكه)؛ همچنين مي‌توان اين كار را چند بار تكرار و چند كامپيوتر را به سيستم اضافه كرد.

همچنين گزينه جالبي را مشاهده مي‌كنيد كه Link to Web Address نام دارد. مي‌توان از اين گزينه استفاده و پانل روتر را به آن اضافه كرد تا همه چيز يكسان باشد. يك نام براي آن نيز انتخاب كنيد.

حالا به مسير File Options رفته و Console Mode را به User mode – full access تغيير دهيد.

سپس گزينه Do not save changes to this console را انتخاب كنيد، در غير اين صورت، با هر بار استفاده از اين پانل، پيغام هشدار دريافت خواهيد كرد. براي تغيير كنسول نيز مي‌توان به سادگي روي فايل كليك راست و از منوي باز شده، Author را انتخاب كرد. در غير اين صورت نمي‌توان اين كنسول را تغيير داد.

البته اگر تيك گزينهDo not save changes to this console را نزده باشيد، مي‌توان هر تغييري در كنسول داد، اما پيغام هشدار لحظه به لحظه را نيز بايد تحمل كرد كه كليك راست كردن منطقي‌تر به نظر مي‌رسد.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , ترفندستان , ,



بازدید : 48
نویسنده : مولوی
 
رايانه‌هاي همراه لوحه‌اي، راه زيادي را از گذشته تاكنون، با تاريخچه‌اي آكنده از ناكامي، طي كرده‌اند، اما سرانجام به لطف موفقيت لپ تاپ لوحه‌اي (تبلت) Apple iPad توانستند محبوبيت خوبي را بين كاربران كسب كرده و در بازار لپ‌تاپ‌ها جايگاه ويژه‌اي را براي خود به‌دست آورند. لپ‌تاپ لوحه‌اي آيپد كه قيمت آن از 499 دلار شروع مي‌شود، هنوز براي خيلي‌ها وسيله‌اي گران به حساب مي‌آيد.

به همين دليل دولت هند تصميم گرفته تا با ارائه يك نمونه آزمايشي از لپ تاپ‌هاي لوحه‌اي ارزان، قيمت اين نوع از رايانه‌هاي همراه را كاهش دهد. بر اساس اين طرح دولت هند اعلام كرده است كه قصد دارد يك لپ تاپ لوحه‌اي ارزان را با قيمت 35 دلار توليد و در دسترس عموم قرار بدهد. اين دستگاه كه مي‌تواند تعدادي از قابليت‌هاي پايه رايانه‌اي مانند براوز كردن به وب و كنفرانس ويدئويي را ارائه كند، بناست تا در سال 2011 به‌صورت گسترده‌اي در دسترس دانش‌آموزان هندي قرار بگيرد.

اين وسيله براي اولين بار در يك برنامه تلويزيوني به نام (Gadget Guru) توسط وزير توسعه منابع انساني هند به معرض ديد عموم گذاشته شد.

دولت هند تلاش مي‌كند تا قيمت اين لپ‌تاپ‌هاي لوحه‌اي را از 1500 روپيه (35 دلار) تا حد 10 دلار پايين بياورد و بر همين اساس از شركت‌هاي تجاري و كارخانه‌هاي توليدي دعوت به عمل آورده است تا براي توليد اين دستگاه با قيمت‌هاي تمام شده پايين‌تر سعي و كوشش داشته و بر اين اساس با دولت هند مشاركت كنند. اخيرا موسس رايانه‌هاي همراه ارزان دانش آموزي OLPC، سازنده و ابداع كننده فناوري OLPC، در اين زمينه از دولت هند اعلام پشتيباني كرده و پيشنهاد در اختيار گذاشتن فناوري OLPC را براي استفاده در اين نوع رايانه‌هاي لوحه‌اي به آنها داده است.

مشخصات رايانه لوحه‌اي 35 دلاري هندي

صفحه نمايش مجازي

قابليت وايفاي

يك دوربين وب كم درون ساخت

2 گيگابايت حافظه رم

سيستم عامل آندروييد

منبع:

http:‌/‌‌/‌gadgetmagazine.com


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , ,



قلم سحر‌آميز
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 56
نویسنده : مولوی

قلم سحر‌آميز
با كمي كنجكاوي در دنياي محصولات متصل وايرلس، ضبط صدا و لوازم داراي ورودي قلم، بسادگي مي‌توان متوجه سلطه گسترده شركت لايو اسكرايب (Livescribe)بر بازار اين محصولات شد كه جديدترين اين محصولات قلم هوشمند Echo Livescribe است.

مشخصات

اين قلم هوشمند نسبت به مدل‌هاي پيشين، طرح لاغرتري پيدا كرده و هماهنگي و تشريك مساعي بيشتري با انواع موجود برنامه‌هاي نرم‌افزاري كاربردي دارد و هنوز هم مثل نسل‌هاي پيشين‌اش، قلم‌هاي اكو نيز از بزرگ‌ترين مزيت و توانايي قلم‌هاي سري قلم‌هاي سري پالس (Pulse)، يعني قابليت ضبط متون نوشته شده و همگام كردن آنها با صداهاي ضبط شده زنده و امكان‌ مديريت آسان نسخه‌هاي كپي ديجيتال از هر دو نوع صوتي و متني را دارند. به‌رغم لاغرتر بودن قلم اكو از پالس، هيكل نه چندان كوچك آن با اندازه ابعاد 5‌/‌0 در 2‌/‌6 در 8‌/‌0 اينچ و وزن سنگينش باعث شده كه بيشتر شبيه ماژيك به نظر برسد تا قلم. ناحيه لاستيكي نزديك به نوك آن، در دست گرفتنش را بسيار راحت كرده است.

قابليت‌ها

در نوك قلم اكو قطعه‌اي وجود دارد كه يك دوربين فروسرخ پرسرعت است و توانايي كپچر (capture) كردن تا 70 قاب تصوير (فريم) در هر ثانيه را دارد. اين دوربين هر چه را كه شما روي كاغذهاي يادداشت (برگه‌هاي نه چندان سفيدي كه اين شركت براي استفاده همراه اين قلم هوشمند فراهم كرده است) بنويسيد، كپچر مي‌كند. پس از متصل كردن قلم به رايانه، مي‌توانيد نسخه‌هاي ديجيتال دستنوشته‌هاي خود را به رايانه دسكتاپ يا لپ تاپ خود بارگذاري كنيد. در ضمن قلم اكو به ميكروفن درون ساخت داخلي نيز مجهز است كه همزمان با يادداشت‌هايي كه برمي‌داريد، صدايتان را نيز ضبط مي‌كند.

اين قابليت بويژه براي دانش‌آموزان، دانشجويان و خبرنگاران كه مي‌خواهند سر كلاس از گفته‌هاي معلم يا استاد يا از جلسات مصاحبه يادداشت‌برداري كنند و همزمان صدا را نيز داشته باشند، كاربرد دارد. براي انجام اين كار، همزمان با نگارش روي كاغذ، دكمه Play را كليك كنيد، خواهيد ديد كه صدا از همان نقطه‌اي كه شروع به نوشتن كرده‌ايد، به وضوح ضبط شده است. شما مي‌توانيد صدا را توسط خود قلم پخش كرده يا به رايانه PC يا مك (Mac) در جايي كه همه خطوط نوشته‌هاي قلم اكوي شما همراه صدا ذخيره شده و قابل بازبيني و بازپخش هستند، وارد كنيد. قلم اكــو در 2 مدل 4 گيــگابايتي با قيـــمت 169 دلار و 8 گيگابايتي 199 دلار كه به ترتيب قادر به ضبط 400 يا 800 ساعت فايل‌هاي صدا هستند، قابل دسترس است. قلم لايو اسكرايب پلي، مدرن و پيشرفته بين نوشته‌هاي دستنويس آنالوگ شما و دنياي كلمات ديجيتال و همچنين يك دستگاه ضبط و پخش بسيار عالي است كه مي‌تواند وسيله‌اي مفيد براي آساني كار دانشجويان، نويسندگان و خبرنگاران باشد.

مزايا

يادداشت‌هاي دستنويس متني و صوتي را به‌صورت ديجيتال كپچر مي‌كند

ميكروفن بسيار حساسي دارد

اشكال و طرح‌ها و متون مي‌توانند به‌صورت آنلاين به اشتراك گذاشته شوند

كتابخانه برنامه‌هاي كاربردي مخصوص آن در حال رشد و گسترش است

معايب

حجيم است

نوك قلم خيلي دقيق نبوده و توپي شكل است

نياز به كاغذ يادداشت چاپي مخصوص دارد.

منبع:

http:‌/‌‌/‌pcmagazine.com

جواد ودودزاده


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , نرم افزار , ,



فاكتوريل غيربازگشتي
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 49
نویسنده : مولوی
محاسبات عددي مدرن در كامپيوتر
فاكتوريل غيربازگشتي
2 رياضيدان به نام‌هاي ويلهام اكرمن و گابريل سودن كه در دانشگاه ديويد هيلبرت در رشته مباني محاسبات مطالعه و تحقيق مي‌كردند، تابعي به نام آكرمان ارائه كردند. اين تابع يك تابع بازگشتي درجه اول مثل فاكتوريل نيست، ولي آنها اثبات كردند با يك كامپيوتر، پردازشگر سريع و حافظه‌اي بزرگ مي‌توان آن را محاسبه كرد.

اين تابع به صورت زير تعريف مي‌شود.

اگر تابع را بررسي كنيم، متوجه مي‌شويم كه پس از هر مرحله براي m دو حالت اتفاق مي‌افتد:

1ـ مقدارش كم مي‌شود.

2ـ مقدار m تا زماني ثابت مي‌ماند كه مقدار n آنقدر كاهش بيابد تا به صفر برسد و از آن پس مقدار m كم مي‌شود.

پس مطمئن هستيم كه m بالاخره بعد از چند مرحله كاهش مي‌يابد تا به صفر برسد و سپس مقدار n يك واحد افزايش پيدا مي‌كند. وقتي m به صفر برسد، تابع آكرمن به جواب رسيده است. اما نكته‌ اين است كه به ازاي تمامي مقادير ورودي m ميزان رشد n يكسان نيست و براي بعضي از مقادير m ميزان رشد n بشدت زياد خواهد بود. مثلا براي مقدار 3 ورودي براي m در مرحله nام خروجي تابع برابر 3- (3+n)2 مي‌شود. براي مقادير كوچك‌تر از 3خروجي، تابع از اين مقدار نيز كمتر مي‌شود اما براي مقادير بزرگ‌تر مساوي با 4 خروجي، تابع بسيار بزرگ مي‌شود. مثلا براي ورودي m برابر 4 و n برابر 4 مقدار تابع عددي برابر

3ـ2265533 مي‌شود كه عددي بسيار بزرگ است. همان طور كه مشخص است به ازاي مقادير بزرگ‌تر مساوي 4 ، رشد n بسيار زياد است و نمي‌توان آن را حساب كرد.

تابع آكرمن تك متغير

اگر تابع آكرمن را به صورت

(Ackerman (n,n تعريف كنيم به يك تابع تك‌متغير تبديل مي‌شود كه رشد مقادير آن بسيار زياد است و نسبت به توابع ديگر تك‌متغير داراي رشد سريع‌تري است.

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , برنامه نویسی , ,



پرسش و پاسخ
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 42
نویسنده : مولوی
پرسش و پاسخ
آروين ف. از سنندج ـ مدتي است كه سرعت سيستمم بشدت كم شده است. آن را با nod32 آپديت شده چك كردم، اما چيزي پيدا نكرد. وقتي فلش مموري را وصل مي‌كنم، فايلي به ‌نام autoexec.bat و به حجم يك kb ايجاد مي‌كند كه نمي‌دانم چيست. در ضمن فايل ديگري در هارد و به ‌نامbootsqm مرتب توليد مي‌شود.
 از طرفي سيستم من 2 هارد دارد كه گاهي هارد ساتا را شناسايي نمي‌كند و بعد از خاموش و روشن كردن chkdsk ظاهر شده و فقط در صورت رد كردن آن، سيستم بالا مي‌آيد و هارد ساتا شناسايي مي‌شود، اما نمي‌توان روي آن فايلي كپي يا حذف كرد و سيستم هنگ مي‌كند و بعد از ري‌استارت باز هم هارد را نمي‌شناسد (كابل هارد مشكل ندارد و در برنامه HD tune pro كه مخصوص چك كردن هارد است پيغام هشدار مي‌دهد كه بهتر است هارد را تعويض كنيد.) آيا ممكن است اين مساله به‌ خاطر ويروس باشد؟

فايل‌هاي Autoexec.bat و bootsqm.dat به ‌صورت خودكار توسط سيستم ايجاد مي‌شوند و ويروس در ايجاد آنها دخالتي ندارد. با توجه به اين كه با آنتي‌ويروس هم سيستم خود را كنترل كرده‌ايد، بعيد به نظر مي‌رسد سيستم ويروسي باشد. با توجه به توضيحاتي كه داده‌ايد، به نظر مي‌رسد مشكل سيستم سخت‌افزاري باشد.

هاردهاي خود را به ‌طور مجزا روي سيستم كنترل نماييد (از لحاظ شناسايي و پارتيشن‌بندي). مادربورد خود را نيز كنترل كنيد؛ چنانچه هاردها به ‌طور مجزا مشكلي نداشته باشند، پس تركيب هاردها روي سيستم مناسب نيست. يعني با توجه به تفاوت سرعت ورود و خروج اطلاعات در هاردها، انتقال اطلاعات با تاخيري مواجه مي‌شود كه ممكن است مشكلات بعدي را در پي داشته باشد.

الهام عظيمي ـ چند روزي است وقتي وارد yahoo mail مي‌شوم، محيط ايميلم به‌ هم ريخته است.

از

IE8 استفاده كردم، ويندوزم را عوض كردم، IE6 را نصب كردم؛ باز هم مشكلم حل نشد. البته وقتي از كامپيوتر ديگري استفاده مي‌كنم چنين مشكلي ندارم. مي‌خواستم بدانم راه‌حلي براي اين مشكل وجود دارد يا خير؟

منظور از به‌هم ريختگي چيست؟ ممكن است در‌ Browser سيستم، نرم‌افزارهاي جانبي (مانند فلش پلير) نصب نشده باشد و همين باعث عدم ‌نمايش صحيح صفحه شود. معمولا چنين مشكلاتي مربوط به تنظيمات صفحه ميل هستند و نيازي به تعويض ويندوز نيست. در بيشتر ارائه‌دهندگان خدمات پست الكترونيكي، تنظيماتي براي چگونگي نمايش صفحه ميل وجود دارد.

نسيم خميسي ـ من روي فلش مموري، 2 فايل ويدئويي ذخيره كردم. پس از مدتي كه خواستم آنها را پاك كنم ارور زير ظاهر شد:

the disk is write-protected.

remove the write-protection or user another disk.

چندبار به اين مشكل برخوردم حتي آن را با آنتي‌ويروس

avira 2010 ويروس‌كشي كردم ولي فايده نداشت.

اين مشكل ارتباطي با ويروس ندارد. ابتدا كنترل كنيد آيا دكمه‌اي براي Protect روي فلش وجود دارد يا خير؟ چنانچه وجود داشت با تغيير وضعيت آن مشكل برطرف خواهد شد، اما اگر چنين دكمه‌اي وجود نداشت، 2 راه به شما پيشنهاد مي‌دهيم:

1 ـ مي‌توانيد با استفاده از نرم‌افزارهاي ويژه اين كار، حالت Write Protect را از فلش خود برداريد.

2 ـ چنانچه فايلي روي فلش نياز داريد آن را روي هارد ذخيره كرده و سپس فلش را به ‌صورت FAT32 فرمت كنيد. قالب‌بندي ديسك‌ها (هارد يا فلش) براي ذخيره اطلاعات حجيم نقش موثري دارد. در بيشتر موارد، پس از فرمت مشكل Write Protect برطرف خواهد شد.

احمد از اهواز ـ مي‌خواستم بدانم آيا همه ‌مرورگرهاي اينترنت براي نمايش صفحاتي كه قبلا مشاهده شده از تاريخچه (history) استفاده مي‌كنند؟ اگر امكان دارد مرورگري با اين قابليت (عدم بازكردن مجدد صفحه) معرفي كنيد.

تقريبا تمام مرورگرهاي اينترنت به ‌دليل مزاياي فراوان، اين قابليت را در خود دارند كه امكان تنظيمات دلخواه روي آن نيز وجود دارد. بنابراين با هر كدام از آنها و تنظيمات دلخواه، مي‌توان ردپاي صفحات قبلي را پاك كرد و ديگر در History آن را نداشت.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , پرسش----پاسخ , ,



بازدید : 37
نویسنده : مولوی
خروجي؛ آخرين گام توليد نرم افزار
در هفته‌هاي گذشته با روند توليد نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي آشنا شديم و نرم‌افزارهايي را كه در اين مراحل به آنها نيازمند بوديم، بررسي كرديم. آخرين مرحله از مراحل توليد يك نرم‌افزار چندرسانه‌‌اي، انتشار (Publish) آن است. در اين مرحله بايد پروژه به نحوي تنظيم شود كه در همه كامپيوترها قابل اجرا باشد و به همان نحوي كه در كامپيوتر ما ديده مي‌شود، در كامپيوتر كاربران نيز نمايش داده شود. البته برخي تنظيمات مورد نياز در همان مرحله طراحي بايد مد نظر قرار گيرد تا خروجي مطلوب ايجاد شود از جمله:

1ـ تفكيك‌پذيري (رزولوشن) پروژه

منظور از تفكيك‌پذيري همان تعداد پيكسل‌هاي پروژه در واحد طول و عرض پروژه است كه بيانگر اندازه خروجي هنگام اجرا خواهد بود. اگر كيفيت كمتر از رزولوشن مانيتور مقصد باشد، هنگام اجرا به صورت تمام صفحه، كوچك تر از صفحه نمايش خواهد بود و اگر بزرگ‌تر از رزولوشن نمايشگر مقصد تعريف شود، بخشي از پروژه هنگام اجرا نمايش داده نخواهد شد.

براي حل اين مشكل بايد در آغاز طراحي نرم‌افزار، تفكيك‌پذيري استانداردي كه بيشتر كاربران از آن استفاده مي‌كنند را به كار ببريم و برنامه را به گونه‌اي تنظيم كنيم كه خود آن به صورت خودكار تفكيك‌پذيري مانيتور مقصد را با رزولوشن پروژه ما يكي كند.

به اين منظور اگر خروجي نهايي پروژه‌مان را در نرم‌افزار MMB توليد مي‌كنيم، بايد در بخش Project»Project settings»Display resolution گزينه Try to change to را فعال ساخته، رزولوشن دلخواه را در قسمت جلوي آن انتخاب كنيم. با اين كار، هنگام اجراي برنامه رزولوشن مانيتور مقصد به صورت خودكار به رزولوشن مورد نظر ما تبديل خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , آموزش های کاربردی , ,



بررسي سرويس صدا روي آي‌پي
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 41
نویسنده : مولوی


بررسي سرويس صدا روي آي‌پي
تكامل تلفن‌هاي ديجيتال
سرويس ويپ (Voice Over Internet Protocol) روشي براي انتقال سيگنال‌هاي صوتي آنالوگ (همانند صدا) در تماس تلفني است كه از بستر اينترنت براي اين انتقال استفاده مي‌كند. براي فهم بهتر اين موضوع شركتي را در نظر بگيريد كه مي‌تواند تمام هزينه تماس‌هاي تلفني خود را با جايگزيني سرويس ويپ به جاي سيستم تلفن معمولي صرفه‌جويي كند. اين فناوري كه در نوع خود انقلابي به شمار مي‌رود اين پتانسيل را دارد كه به طور كامل جايگزين سيستم فعلي مخابرات دنيا شود. در حقيقت، ويپ اختراع دوباره و هوشمندانه چرخ است. در اين مطلب مفاهيم اصلي، كاربردها و پتانسيل اين فناوري رو به گسترش را بررسي خواهيم كرد.

يكي از ويژگي‌هاي ويپ اين است كه براي برقراري تماس 3 روش مختلف دارد:

1ـ ATA

ساده‌ترين روش براي استفاده از ويپ، استفاده از دستگاهي به نام ATA (آداپتور تلفن آنالوگ) است. اين دستگاه تلفن معمولي شما را به كامپيوتر يا اينترنت متصل مي‌كند تا بتوان از سرويس ويپ استفاده كرد. اين دستگاه يك مبدل آنالوگ به ديجيتال است، سيگنال آنالوگ را از تلفن دريافت كرده و به سيگنال ديجيتال براي انتقال روي اينترنت تبديل مي‌كند. معمولا شركت‌هاي مخابراتي سرويس‌دهنده ويپ، اين دستگاه را با سرويس خود عرضه مي‌كنند. برخي از اين آداپتورها نرم‌افزار مرتبط هم دارند كه مي‌توان آنها را تنظيم كرد.

2ـ IP Phone

اين تلفن‌هاي مخصوص در ظاهر با تلفن‌هاي معمولي تفاوتي ندارند و همانند آنها از يك گوشي و شماره‌گير تشكيل شده‌اند. اما به جاي اتصال استاندارد

RJ-11 تلفن، از اتصال اترنت RJ-45 استفاده مي‌كنند. آي پي فون‌ها مستقيما به روتر متصل مي‌شوند و سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم را براي تماس از طريق پروتكل آي پي دريافت مي‌كنند. تلفن‌هاي واي فاي هم اخيرا توليد شده‌اند كه مي‌توانند به روتر وايرلس متصل شده و به صورت بي سيم تماس برقرار كنند.

3ـ ComputerـtoـComputer

اين روش قطعا ساده ترين روش استفاده از ويپ است. در اين روش براي برقراري تماس از راه دور هم نيازي به پرداخت هزينه نيست. شركت‌هاي زيادي براي اين روش سرويس رايگان عرضه كرده‌اند. در اين روش تنها به نرم‌افزار، ميكروفن و بلندگو نياز است تا اين سرويس فعال شود و بجز هزينه ماهانه اينترنت، معمولا هزينه ديگري براي اتصال كامپيوتر به كامپيوتر ايجاد نمي‌شود.


:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , شبکه , ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد